DANK VOOR UW BETROKKENHEID!

Op dinsdag 4 november j.l. is de eerste SOFIE-lening door wethouder Struijvenberg van Werkgelegenheid en Economie uitgereikt aan de Stichting Handelscompagnie Sluisjesdijk voor de ontwikkeling van de voormalige RET-remise. Langs deze weg willen wij u bedanken voor uw betrokkenheid bij deze uitreiking. Klik hier voor een foto-impressie van de bijeenkomst: https://www.flickr.com/photos/114473868@N08/sets/72157648834067298/

Otto Trienekens (voorzitter Stichting Handelscompagnie Sluisjesdijk) kijkt terug op een geslaagde bijeenkomst: “We waren positief verrast door de hoge opkomst. Het was goed de wethouder en overige geïnteresseerden te informeren over onze sociale aanpak om stad en haven meer met elkaar te verbinden. We hopend dat deze bijeenkomst heeft bijgedragen aan de noodzakelijke werving van nieuwe huurders en partners.” Door middel van een arbeidstoeleidingstraject worden in de voormalige RET-remise – langdurig – werklozen uit Rotterdam-Zuid (her)opgeleid met als uiteindelijk doel duurzame uitstroming naar reguliere banen. Het lokale bedrijfsleven participeert op verschillende vlakken in het project, onder andere door de koppeling van leermeesters met stagiaires aan de fysieke bouwopgave.

SOFIE: voor ondernemers met toekomstvisie

Rotterdam staat voor de opgave een geheel nieuwe invulling te vinden voor het oude havengebied. Hiervoor is het Stadshavens Ontwikkelingsfonds voor Renovatie en Economie opgericht, ofwel SOFIE. Ondernemers kunnen bij het fonds onder bepaalde voorwaarden geld lenen. SOFIE heeft inmiddels de eerste aanvragen gehonoreerd. Naast de herontwikkeling van de RET remise, ontvangt ook het project Maskerade gelden uit het SOFIE-fonds. Maskerade is een bouwmethode waarbij het houten casco en de afbouw van elkaar gescheiden zijn. Maskerade wordt industrieel geprefabriceerd uit duurzame (biobased) grondstoffen. De combinatie met een intelligent ventilatiesysteem zorgt voor een gezonder leefklimaat. De bouw van twee Maskerade prototypen staat gepland in Heijplaat, in Concept House Village. Klik hier voor meer informatie over SOFIE: www.stadshavensrotterdam.nl/area_page/investeringsfonds-sofie. Wij staan altijd open voor een goed gesprek met inspirerende ondernemers die een duurzame bijdrage willen leveren aan de revitalisering van de Rotterdamse Stadshavens.

Reacties zijn gesloten.